11. joulukuuta 2012

Og først når solen si'r godmorgen og ta'r fat, si'r vi godnat

Tak til Anna og Sabine for denne sang :)

Ärsyttää ko en oo kerinny kirjottamaan tännekään mutta onneks tilanne muuttuu nytten. Berliinin kuvia tulee ehkä myös. Alkuviikosta ei vissiin tapahtunu mittään erikoista. Keskiviikkona kävin shoppailee joululahjoja ja jotain itellekin kittos veronpalautusten. Torstain itsenäisyyspäivän alotin tekemällä punttireenin aamulla kello 7 ennen vikaa koulupäivää. Koulussa ei oikein jaksanu keskittyy mutta onneks meille sattu tosi mahtava ryhmä mein "Teachers meeting"-esityksiin. Eihän siitä mitään tullu mutta onneks ei ollu opettajaa selän takana kyttäämässä. Yritin myös kirjotella miun toista esseetä mut eihän siitäkään oikeen mitään tullu. Illalla pääsin sählyilee pitkästä aikaa. Täälä on siis naisten joukkue mut niillä ei ole ollu paikkaa missä reenata nii ne pääs alottaa reenit vasta viime viikolla. Oli ihan huppua päästä pelaa pitkästä aikaa ja ei tuo tauko näkyny pahasti. Asiaa tosin helpotti se että nää muut on pelannu ehkä sen vuoden tai kaks nii meikä kuulemma on "hardcore" haha :D Lisäks siellä oli yks tyttö Slovakiasta uutena kanssa. Tanskaa ymmärsin melko hyvin mutta saatiin myös käännökset enkuks. Porukka otti meijät kyllä tosi hyvin vastaan, harmi ko pääsee reenaa vasta helmikuussa uuestaan. Mutta sitä ennen vielä perjantaina jäkistä tän porukan kanssa, koska tän viikon salivuoro on peruttu. Mutta ei sinänsä haittaa ko pääsen sittenkin päivälliselle muitten kanssa.

Har haft travlt den sidste uge men nu det er lettere. Om onsdagen købte jeg julegaver og om torsdagen havje jeg min sidste skoledag. Vi havde "Teachers meeting" men ingen i vores gruppe har kunnet koncentrere sig men heldigvis vi havde ikke lærer at se os. Om torsdag aftenen havde jeg min første floorball træningen her og det var rart. Jeg har savnet det så meget. Andre spillere tog mig meget godt modtaget og jeg forstod ganske meget dansk også. Men der var også en pige fra Slovakiet så vi fik oversættelserne på engelsk. Det var min eneste gang dette år men på februar igen og på torsdag ishockey med dem.
DSC_2174DSC_2198DSC_2183FUDSC_2583DSC_2713DSC_2217
Perjantaina esseetä ja kauan ootettu Julefest. Aloteltiin ilta FU:n kanssa syömällä ja juomalla yhessä ennenko avattiin ovet muille. Lupauduin siinä sitten samalla tekemään yhen vuoron shottibaarissa. Eipä siinä muuten, mutta täälä ko työskentelee siinä nii porukka ostaa niitä shotteja myös siulle. Join siinä tunnin aikana varmaan joku seittemän shottia. Lisäks saatiin kortit, joilla sai juomia baarista. Täällä kulttuuri vaan on se että sillä saa alkoholia muttei limpparia :D Otin myös paljon kuvia, mikä miun alkuperänen tehtävä olikin. Lisäks kerkesin myös juhlia kavereitten kanssa. Kiva ilta oli ja jatkettiin vielä LA Baariin (käsi ylös ketä ei yllätä baarivalinta? :D) missä oli vielä vähän lisää ilmasia juomia. Siellä pilkkuun asti ja pizzan kautta kotia. Kotona olin ehkä kello kuus, taas...

Om fredagen gjorde jeg min essay og om aftenen Julefest! Vi startede tidligere med FU at spise og drikke før festen startede. Jeg arbejdede i den første time i shot bar og det var sjovt. Men her folk ønsker at købe shots for dig også så jeg fik meget af dem og jeg følte det næste dag. Jeg tog meget billeder og feste med mine venner også. Aftenen var rigtig hyggelig og efter festen vi gik til LA Bar (hånd op, som ikke er overrasket over valget? :D) Der var vi indtil slutningen. Noget pizza før gå hjem og jeg var hjemme klokken 6, igen...
DSC_2800DSC_2819
Aamulla olo ei ollu hehkein varsinkin ko heräsin aamulla kolmen tunnin unien jälkeen poran ääneen ni ei saanu ees nukuttua. Mutta se essee. Pakko oli kuitenkin keksii välillä vaihtoehtoista tekemistä sille nii kävin kaupungissa tulostaa kuvia ja ostaa tarvikkeita tutoreitten lahjoihin. Puhuttiin luokkakavereitten kanssa että ois kiva muistaa heitä jotenkin ja mie lupauduin tekemään semmoset posterit. A3 pahvi täynnä valokuvia meistä ja tutoreista, jokaiselle viidelle omanlainen. Miun mielestä niistä tuli kivannäköset, harmi ko en tajunnu ottaa kuvia. Meillä oli illalla meijän luokan läksiäiset. Kokoonnuttiin yhteen ennenko vuorossa oli päivällinen. Päivällisellä annoin nää posterit tutoreille ja kyllähän nuo näytti tykkävään :) Ja ainakin sai hyvät naurut, olinhan toki valinnu parhaat kuvat ;) Ruoka oli namia ja maistu kyllä hyvin ko ei oikein aamulla tullu syötyä. Siitä matka jatkui ColorBaariin. Keräilin siellä sitten tuohon miun paitaan kirjotuksia meijän luokkalaisilta, kiva muisto jääpi itelle <3 Lisäks lauleskeltiin karaokea, myös minä kolmen luokkakaverin kanssa tosin. Kiva ilta oli siihe asti kunnes väsymys iski. Lähin kotia jo yhen jälkeen, Gym oli ihan liian täynnä. Ja liekkö darra perjantailta tullu oikeesti vasta lauantaiyönä, siltä ainakin tuntu, huhhuh.

Om lørdag morgonen følelsen var ikke den bedste især når jeg vågnede efter tre timers søvn fordi lyd af en boremaskine. Jeg havde at gøre essay, men i mellem gik jeg til byen for at købe materiel tutorers gave. Vi ønskede at huske tutorer noget måde, så jeg lovede at gøre dem plakater. Jeg lavede hver af dem A3 plakat, som var fyldt med billeder af dem og os. Jeg synes ​​de var rigtig fine, desværre har jeg ikke et billede af dem. I aften havde vi en farvel party, hvor jeg gav plakaterne, og jeg håber at de kunne lide dem. Vi fik også en god griner fordi jeg naturligvis havde valgt de bedste billeder;) Efter det spiste vi godt. Maden var virkelig god. Efter middagen gik vi til ColorBar. Der sang vi karaoke og jeg indsamlede de tekster på denne skjorte. Bliver en god memory for mig. Aftenen var rart, men denne gang jeg var for træt til at fejre natten væk. Måske en tømmermænd fra fredag ​​kom ikke indtil lørdag aften eller så det syntes, huhhuh.
luntajulicitymieeetähtiä
Sunnuntaina olo oli jo vähän parempi, ei oo kahen päivän juhlinta tuommosella juomamäärällä miuta varten. Essee kuitenkin oli tehtävä ja sainkin sen valmiiks maanantaina yöllä kello 3, yheksän tuntia ennen deadlinea :D Eilen kävin koululla kattoo kuoron esitystä. salilla ja ESN:n Christmas Cafessa askartelemassa ja pelaamassa bingoa. Voittoja ei tällä kertaa tullut mutta opin vihdoin, että miten tuo tähti tehään, ylpiä. Eilen tuli myös kivasti lunta ja viikolle on luvattu yli kymmenen asteen pakkasia, harvinaista täällä. Ps. tj 9, mihin tää aika on menny? Ikävä tulee, sen voin kertoa jo nyt. Mutta nyt valmistautumaan huomiseen kokeeseen, ens viikolla toinen.

Søndag var bedre men at feste to dager i træk med så meget alkohol er ikke for mig. Men jeg havde at gøre mit essay og jeg var færdig om mandag natten klokken 3, 9 timer før deadline :D I går besøgte jeg i skole at se kor, gik til motionscenter og var på ESN Julcafé at spille bingo og gøre julepynt. Denne gang vandt jeg ikke men jeg lærte i sidste hvordan at gøre julestjernen :) I går sneede også og denne uge er blevet i over ti minus grader, vinteren kommer <3. Ps, tj 9, hvor tiden er gået? Jeg kommer at savne alle, kan jeg sige det allerede nu. Men nu at forberede mig til eksamen i morgen, den anden er næste uge.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti