27. joulukuuta 2012

So This Is Christmas

joulu1joulu2j1j2j5
Nyt on joulu vietetty mut onneks loma jatkuu vielä. Aatto meni perinteisissä merkeissä. Aamulla katottiin lastenohjelmia ja koristeltiin kuusi. Joulurauhan julistuksen jälkeen syötiin riisipuuroa ja ooteltiin iltaa sekä avattiin ekat paketit. Annoin nuorimmille sisaruksille tuommoset Tanskan reeniasut jalkapalloharkkoja varten. Illalla haudoilla käynti, kylpypalju ja joulusauna ennen ruokaa. Ruokana kaikkee perinteistä, mitä on joka vuosi mutta toimii aina ja on niin hyvää. Ja suklaata tottakai.

Jule er over, men heldigvis ferien stadig fortsætter. Juleaften gik traditionelt. Om morgenen blev det anset for børneprogrammer, og juletræt blev dekoreret. Efter proklamation af julefred spiste vi risengrød og ventede på aftenen, og åbnede de første pakker. Jeg gav til mine yngre søskende de danske fodboldtøj. Om aftenen besøgte vi på kirkegård, gik til "badekar" og sauna før julemad. Vi spiste alle de traditionelle, hvad er hvert år, men altid fungerer og er så god. Og chokolade, selvfølgelig.

j17j19j6j7lahjatJoulupukkikin vieraili meillä. Tulikin tänä vuonna ihan hyvissä ajoin. Miekin olin ollut kilttinä ja sain muutaman paketin vaikka olikin vaan pari toivomusta. Eli tuo uus objektiivi ja pieni pokkarikamera ko entinen on jo yli neljä vuotta vanha. Muumimukin sain siskolta ja pikkuveli nikkaroi miulle puusta tuommosen hyllyn. WiiFit Plus tuli koko perheelle ja on ollut ahkerassa käytössä. Lisäks sain Muumirasian, älypelejä, tuommosen Adidaksen pakkauksen, tossut ja haalarin. Tuo haalari on ihan paras oloasu, oon hengannu se päällä melkein koko ajan.

Julemanden besøgte os. Han kom i år lige i tide. Jeg har også været en meget god og jeg fik mange pakker, selvom jeg havde kun et par ønsker. Jeg fik en ny objektiv og en lille kompakt kamera, fordi min gammel er mere end fire år gammel. Moomin krus fik jeg fran min søster, og lillebror lavede en træhylde til mig. WiiFit Plus kom for hele familien, og har været meget anvendt. Jeg fik også en Moomin boks, Puslespil, Adidas emballage, hjemmeskor og overalls. Denne overalls er den bedste, jeg har været på det næsten hele tiden.


j12j10j9
Joulupäivä meni kotona hengaillessa ja lenkillä käydessä kunnes illalla oli aika suunnata perinteisesti KiteenHoviin. Näin siellä yhtä miun hyvää ystävää sekä muitakin kavereita ja tuttuja. Täytyy kuitenkin sanoa, että meno ei ollu samanlaista kuin aiempina vuosina tai sitten oon vaan tullu vanhaks :D Toisaalta ei ollut niin paljon kavereitakaan siellä ko aiemmin nii lähin pois jo puoli kahden maissa. Ikävä tuli myös Tanskaa, ilmaista sisäänpääsyä ja ilmaista olutta sekä täyttä tanssilattiaa. Ois ollu kiva päästä tanssimaan vähän enemmänkin muttei oikein kahestaan viittiny. No kohta pääsee kattelee Tornion meininkejä ja sitten kutsuukin jo Odense <3 Apurahaakin tulee onneks mut vielä ois vähän paperihommia hoidettavana. Toivottavasti teillä oli kiva joulu :)

Juledagen derhjemme og vi gik til en gåtur indtil det var tid til at gå traditionelt til KiteenHovi. Der så jeg en af ​​mine gode venner, såvel som andre venner og bekendte. Jeg må dog sige, at en atmosfære ikke var det samme som i de foregående år, eller jeg har blivet gammel :D Den anden side det var ikke så meget mine venner derude end tidligere, så jeg forlod allerede 1:30. Savner Danmark, fri adgang og fri øl og et fuld dansegulv. Det ville have været rart at danse lidt mere, men det var ikke så meget folk på dansegulvet. Heldigvis går jeg snart till Tornio og derefter tilbage til Odense <3 Studiestipendier heldigvis får jeg mere, men stadig har jeg lidt papirarbejde at gøre. Jeg håber du havde en god jul :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti