5. maaliskuuta 2013

Suunnistamisen jalo taito?

Elikkäs tännään ohjelmassa ois pitänyt olla kouluvierailu kaupungin toisella laidalla. Kuten fiksuimmat voi päätellä edellisestä lauseesta, niin koskaan ei päästy sinne asti. Hommahan ois ollut lastenleikkiä jos käytössä olisi ollut kartta. Mutta koska mentiin 12 km päähän RRK:sta niin kartta ei yltänyt sinne asti. Olin kuitenkin ottanut ohjeet paperille ja homman piti käytännössä olla ihan selkeä. No, kaikki meni hyvin siihen asti kunnes pääsin sillalle (tuossa keltaisen tien kohdalla kartassa) josta olisi siis pitänyt jatkaa eteenpäin sillan yli. Oltiin kuitenkin eilen puhuttu, että koulu on ennen moottoritietä. Näin suomalaisena pikkukaupungin kasvattina tuo tie oli miulle moottoritie. Näinhän ei siis oikeasti ollut, vaan oikea moottoritie oli vähän kauempana.

Siinä sitten harhailin, kunnes tapasin kaksi luokkakaveria, jotka olivat myös eksyksissä. Yhdessä lähdettiin etsimään tietä ja päädyttiin lopulta maaseudulle keskelle ei mitään. Tämän harhailun jälkeen koitimme onneamme uudelleen. Huonolla menestyksellä. Lähdettiin polkemaan kotia päin kunnes tapasimme muutamia luokkakavereitamme, jotka olivat olleet koululla edellisessä ryhmässä. He lähtivät jo opastamaan meitä, kunnes saimme puhelun, ettei meidän tarviikaan tulla koululle. Saldona 2 h 20 min, melkein 30 km ja harhailun näätte kartasta. No onneks aurinko paistoi ja oli meillä ihan hauskaakin välillä :D Toivottavasti saitte kunnon naurut tiistai-iltaan :D

I dag i programmet bør have været en skolebesøg på den anden side af byen. Som det kan udledes af tidligere sætning, jeg aldrig gik så langt. Det ville have været let, hvis jeg havde et kort. Men da vi gik 12 km fra RRK så kortet ikke nåede så langt. Men, jeg blev taget instruktioner på papir og i praksis havde det skulle være ret klart. Nå, alt gik godt, indtil jeg kom til broen (på det gule vej på kortet) og jeg kun skulle gå over broen og fortsæt lidt. Men vi snakkede i går at skolen er før Motorvej. For mig en finsk pige fra lille by vejen var motorvej. Dette ikke rigtig været, retten var lidt længere væk.

Efter lidt vandring mødte jeg mine to klassekammerater, som også fik tabt. Sammen gik vi til at finde vej og blev endelig besluttet på landet i midten af ​​ingenting. Efter denne vandring forsøgte vi igen. Med ikke med succes. Vi startede at cykle hjem, indtil vi mødtes et par klassekammerater, som havde været på skolen med den tidligere gruppe. De startede allerede at vejlede os, indtil vi fik det opkald, at vi har ikke brug for at gå til skole. Saldo 2 timer 20 min, næsten 30 km og de ​​forkerte vejer du kan se på kortet.  Men heldigvis solen skinede og vi havde lidt sjov også :D Håber at du havde sjovt at læse det :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti