22. toukokuuta 2013

Reissussa ESN:n kanssa osa 1: Århus & Aalborg

1.21.11.61.51.41.32.32.52.22.62.12.4 Viikonloppu meni reissatessa vähän pohjoisemmassa Tanskassa. Lauantaiaamuna bussi kohti Jyllantia lähti klo 8 aamulla. Itellä yöunet oli huimat 3 h, koska edellispäivän/yön baarikierros verotti vähän saldoa. Eka pysähdys meillä oli Århusissa. Siellä ekana meillä oli lyhyt kaupunkikierros, mikä ei oikein vakuuttanut. Tämän jälkeen meillä oli vapaata aikaa. Ensin käytiin pyörähtämässä kaupoilla etsimässä vaatetta illaks (heti ko oltiin saatu kuulla, että illalla meillä on "pukukoodi" baarissa mihin mennään) ja sen jälkeen hankittiin evästä kaupasta ja piettiin piknik auringonpaisteessa puistossa. Tämän jälkeen mentiin katsastamaan ARoS ja itteä kiinnosti eniten tuo sateenkaari-panoraama. Valitettavasti aika oli rajallinen ja loppuosa museosta jäi vähemmälle tarkastelulle ko piti juosta bussiin.

Sidste weekenden var jeg en tur med ESN. Om lørdagmorgonen startade bussen klokken 8 mod nord Jylland. Jeg var lidt træt fordi jeg havde pubcrawl dagen før. Første stop havde vi i Århus hvor vi havde city tour. Efter det vi havde egen tid at gå i city. Vi shoppade litet ny tøj for aftenen (vi havde "dress code" i baren) og den noget at spise. Vi spiste ude og sidste vi besøgte ARoS. Jeg var mest interesseret Rainbow panorama. Desværre havde vi ikke så meget tid så resten af museet ser vi ikke så godt.
3.13.23.33.4
Matka jatkui kohti Aalborgia. Hotellille päästyä pikasuihku ja paremmat vaatteet ylle. Meillä oli buffet italialaisessa ravintolassa eli niin paljon pizzaa ja pastaa ko jaksaa, kelpas! Tän jälkeen tyttöjen kanssa kierreltiin vähän aikaa satamassa, missä valmistauduttiin jo seuraavan viikonlopun karnevaaleihin. Pitkään ei keritty siellä olla, sillä klo 21 alkaen meille oli varattu oma tila eräästä baarista ja siellä oli tervetulojuomat oottamassa. Istuttiin pari tuntia sielä jutellen mukavia, tosin välillä käytiin kiertelemässä kaupunkia. Siinä vaiheessa ko meitä oli enää viisi niin päätettiin vaihtaa paikkaa. Matka jatkui yökerhoon. Täytyy sanoa, että tulee ikävä tätä tanskalaista juhlimiskulttuuria ilmaisine sisäänpääsyineen ja drinkkilippuineen ;) Sitä ennen käytiin kuitenkin tsekkaamassa euroviisujen pistelasku ja Tanskahan sen hoiti kotiin. Eli voin ylpeesti kertoo että olin myö voitettiin :D Ilta jatkui tanssien ja hotellilla olin puoli neljän maissa.

Den fortsatte vi mod Aalborg. Lidt tid på hotel før spisning. Vi havde buffet i italiensk restaurant, meget pizza og pasta, var godt nok! Efter det gik jeg og to mine veninder til havnen hvor mennesker forberedere sig næste weekends karnival. Klokken 21 gik vi en bar hvad var reserverat kun for os. Vi fik velkomstdrink og hyggede os. Når vi havde kun 5 af os, skiftede vi plads og gik en natklub. Jeg skal savna så meget danske partykultur, fri adgang og drikkebilletter ;) Før det vil jeg ved hvordan gik Eurovision Song Contest og så gik vi den anden bar. Danmark vandt! Så jeg kan sige at vi vandt :D Aftenen fortsatte i natklub og jeg var på hotellet ca. klokken halv fire.